Campaneta la ning-ning

Tipus de cançó: Cançó popular. Cançó onomatopeica. Joc d’amagar un objecte.

Com s’hi juga?:

Per cantar la cançó emprarem una campaneta, de manera que la farem sonar cada cop que ho marca el text.

A més podem fer un joc d’amagar la campaneta. Per començar el joc amagarem una petita campana dins d’una capsa i després farem les següents accions alhora que cantem:

Campaneta la ning-ning ——-> obrim la capsa i fem sonar la campaneta.

jo l’amago, jo l’amago ——-> amaguem la campana dins la capsa.

Campaneta la ning-ning ——-> obrim la capsa i fem sonar la campaneta.

jo l’amago, jo la tinc ——-> amaguem la campana dins la capsa.

Si la tinc, no la tindré ——-> fem sonar la campaneta, però l’amaguem deseguida.

campaneta, campaneta ——-> fem sonar la campaneta.

Si la tinc, no la tindré ——-> fem sonar la campaneta, però l’amaguem deseguida.

campaneta, amagaré ——-> amaguem la campana dins la capsa.

Un cop ho hem fet nosaltres, demanarem als nins qui vol fer el so i el silenci de la campaneta mentre cantem la cançó.

Text: 

Campaneta la ning-ning; jo l’amago, jo l’amago. 

Campaneta la ning-ning; jo l’amago, jo la tinc.

Si la tinc, no la tindré; campaneta, campaneta.

Si la tinc, no la tindré; campaneta, amagaré. 

Escoltem la cançó:

Partitura:

Partitua "Campaneta la ning-ning"

Característiques:

  • Do Major.
  • Compàs 2×4.
  • Notes: mi, fa, sol, la.
  • Figures: negres i corxeres.
  • Inici anacrúsic.

Proposta didàctica:

Podem fer exercicis de localització del so amb els infants mitjançant la campaneta que hem emprat alhora de cantar la cançó. Tres exemples d’activitat serien:

– Els infants, col·locats en rotllana i asseguts a terra escolten el so de la campaneta que fem sonar mentre ens movem per l’espai. Un dels infants tindrà els ulls tapats amb un mocador, de manera que no haurà vist el recorregut que haurem realitzat. Un cop  acabat el recorregut, li demanarem a aquest infant que intenti fer el mateix recorregut que nosaltres hem fet amb la campana. Mentre els companys observaran si fa el recorregut correctament.

– Un infant que fa sonar una campaneta o un altre instrument sonor (triangle, pals…) mentre camina, és seguit per un company amb els ulls tapats. Aquest darrer ha de seguir al que duu l’instrument només amb l’ajuda del so.

– Per fer aquesta activitat emprarem una joguina que emeti sons (una nina, una capsa de música, un cotxe amb sirena…). Demanarem un voluntari de la classe perquè surti a fora de l’aula. Mentre espera a fora, els altres hem d’amagar la joguina en algun lloc de la classe. Un cop amagada, farem entrar al nin que esperava fora i li demanarem que busca la joguina ajudant-se l’oïde, escoltant d’on ve el so.

Per altra banda i relacionat amb l’àrea de plàstica i la creativitat, podem crear instruments que facin so (sonalls amb sorra, arròs, pasta…) i instruments que facin silenci (sonall amb plomes, una capsa plena de cotó fluix…). A continuació podem organitzar petits concerts on s’alternin sons i silencis.

També podem treballar el so i el silenci emprant una capsa de música, de manera que quan obrim la capsa direm: “ara, anem a escoltar el so”; i quan la tanquem direm: “ara anem a escoltar el silenci”.

Vídeos: 

  1. Infants de P3: 

Fonts bibliogràfiques:

– http://tatspace.wikispaces.com/M%C3%BAsica

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s