El poll i la puça

Tipus de cançó: Tradicional catalana. Cançó d’animals.

Text:

El poll i la puça es volen casar: – Com ens casarem si no tenim pa?

Respon la formiga des del formiguer: – Avant, avant les noces, de pa jo en duré.

– De pa ja en tenim, vi d’on en traurem?

Respon el mosquit del fons del celler: – Avant, avant les noces, de vi jo en duré.

– De vi ja en tenim, carn com ho farem?

Respon la guineu des del galliner: – Avant, avant les noces, de carn jo en duré.

– De carn ja en tenim, però qui tocarà?

Ja respon el grill, que és bon sonador: – Avant, avant les noces, que tocaré jo.

– Músic ja en tenim, però qui ballarà?

Respon el gripau, que és bon ballador: – Avant, avant les noces, que ballaré jo!

– Ballador tenim, però amb qui ballarà?

Respon la rateta de dins del graner: lligueu-me bé els gatets, que jo ballaré.

Partitura 1, Do Major:

El poll i la puça 1

Partitura 2, Fa Major:

El poll i la puça 2

Característiques:

  • Do Major / Sol Major.
  • Compàs 3×4.
  • Notes partitura 1: re, sol, la si, do4, re4.
  • Notes partitura 2: si2, do, re, mi, fa, sol, la, si, do4.
  • Figures: negres, corxeres i blanques.
  • inici anacrúsic.

Vídeos:

  1. Cançó instrumental: 
  2. Video-clip amb ninots de plastilina (elaborat amb StopMotion): 
  3. 4rt E.P: 
  4. Representació teatral de la cançó, 5 anys: 

Fonts bibliogràfiques: 

– Bonal, M.D; Giménez, M.T.; Martorell, M.; Solanic, M. (2002). L’esquitx 2, 47 cançons per a infants. Dinsic, publicacions musicals: Barcelona.

Deixa un comentari

