Escarabat, bum, bum

Tipus de cançó: Joc per picar a l’esquena. Popular catalana.

Com s’hi juga?

Un dels nins de la classe farà d’escarabat, i s’haurà de col·locar amb el cap entre les cames del mestre o d’un nin que farà de conductor i anirà picant l’esquena de l’escarabat seguint la pulsació. Els altres nins estan al voltant cantant la cançó. Al final de la cançó, el conductor tria a un dels nins que canten la cançó i que haurà de recitar la darrera estrofa alhora que pica a l’esquena de l’escarabat. El nin que fa d’escarabat ha d’endevinar per timbre de veu quin nin li ha picat a l’esquena. Si ho endevina, l’altre nin passa a fer d’escarabat, i si no ho endevina tornarà a fer d’escarabat.

Modificacions del joc:

– Es pot fer sense que el nin que fa el darrer toc reciti l’estrofa, i que el nin que fa d’escarabat ho hagi d’endevinar per la forma de picar o per la direcció dels passos. L’escarabat respondrà amb el nom de qui pensa que ha estat quan el conductor li faci la pregunta: (nom del nin), endevina qui t’ha picat!!

– En el cas de nins més grans, quan l’escarabat ha d’endevinar el company que l’ha picat es pot fer d’una altra manera. Enlloc de dir el nom, l’escarabat s’acostarà a la persona que creu que ha estat i l’agafarà a coll-i-be, duent-lo cap al conductor, que li demanarà:

– Què hi duus aquí?

– Un sac d’ossos!

Si l’escarabat ha endevinat qui l’ha picat, el conductor dirà: – Deixa’ls aquí que són nostres. I aquest nin ara farà de escarabat.

Si l’escarabat no ha endevinat qui l’ha picat, el conductor dirà: – Torna’ls allí que no són nostres. I tornarà a fer d’escarabat un altra vegada.

Text:

Escarabat bum, bum, posa-hi oli, posa-hi oli, 

escarabat bum, bum, posa-hi oli en el llum.

Si en el llum no n’hi ha, a l’escalfeta, a l’escalfeta, 

si en el llum no n’hi ha, a l’escalfeta n’hi haurà.

– Escarabat, escarabat, endevina qui t’ha picat?

Escoltem la cançó: 

Característiques:

  • Re Major, amb armadura Fa i Do sostinguts.
  • Compàs 2×4.
  • Notes: fa, sol, la, re, mi.
  • Figures: negres i corxeres.
  • SInici anacrúsic.

Aspectes que es treballen:

  • Comunicació verbal i expressivitat de la veu cantada.
  • Conscienciació d’una part del cos (esquena).
  • Pulsació.
  • Identificació de veus conegudes pel timbre.
  • Orientació espacial a través de les veus dels altres.
  • Control i inhibició del qui pica.

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s